A gazdasági visszaesés és a 2025. első félévében elmaradt növekedés egyre jobban sújtja a magyar vállalkozásokat. Ebben a helyzetben csak azok maradhatnak talpon, akik a termelésben, valamint a marketing és piacosítás terén is hatékonyak. A B2B marketing – különösen ipari területen – nem könnyű, de nem is lehetetlen feladat. Ebben nyújt gyakorlati segítséget a Kürt Akadémia képzése, “B2B marketing – Tudatosság, üzleti fókusz, stratégiai szemlélet” címmel, amelyet egyaránt ajánlunk kis- és középvállalkozások valamint nagyvállalatok képviselőinek.
Mik a buktatói a B2B marketingnek, különösen az ipari szektorban?
Az ipari business-to-business értékesítés jelentősen különbözik, a nagykereskedelmi értékesítéstől vagy a fogyasztói értékesítéstől, így a marketingjét is másképpen kell megközelíteni.
“Ipari marketinggel foglalkozni nem egyszerű dolog, sőt, mondjuk ki nehéz – állítja Kiss-Simon Máté, az Ipari Marketing B2B marketing ügynökség alapítója, a Kürt akadémia képzésének egyik előadója. – Ennek egyik oka, hogy egy ipari vállalkozásnak, főleg a KKV-szektorban, nagyon nehéz egy klasszikus marketing céggel együttműködnie, mert azok üzleti modellje nem minden esetben kompatibilis az ipari termelővállalatok igényeivel és berendezkedésével.
A marketing eredmények a B2B világban, különösen az iparban, nem úgy néznek ki, mint egy webshopban, ahol konverziós rátákat optimalizálgatunk, a weboldal forgalmát növelgetjük és a session time-ra vagyunk ráfókuszálva.
Az ipar ennél sokkal komplexebb marketing szemléletmódot igényel, ahol forgalomterelésről, minőségi érdeklődésekről, kvalifikált leadekről beszélünk.”
Milyen B2B marketing ismeretek kaphatnak a résztvevők?
A képzés során nemcsak a B2B marketing különlegességeit járják körül az előadók, hanem akár már másnap alkalmazható gyakorlati tanácsokat is adnak.
“Mi azt vállaljuk ezen a képzésen – folytatja Kiss-Simon Máté –, hogy elmondjuk, mire kell figyelni egy ipari vállalatnak, hogy a számára megfelelő marketinges partnert találjon.
Megmutatjuk, hogyan gondolkodik egy marketinges, milyen szemléletmódot kell az ipari szereplőnek szem előtt tartania.
Olyan példákat hozunk, amelyek jól szemléltetik, hogy a piac megfelelő ismerete, felmérése és az alapos adatelemzése, valamint az ehhez hozzárendelt üzleti célok és megfelelő erőforrások, milyen rövid vagy középtávú üzleti, piaci, marketing eredményeket képesek hozni.”

Négy előadó, négy, gyakorlatban is hasznosítható B2B marketing téma
Az előadók felkérése során a szervezők törekedtek arra, hogy a résztvevők a lehető legátfogóbb és naprakész képet kapjanak a B2B marketing lehetőségeiről. A témák a következők:
Hogyan lehet hatékonyan megszólítani a döntéshozókat?
A cél, hogy a marketing ne pusztán támogató funkció, hanem üzleti eredményeket hozó stratégiai eszköz is legyen. Nagy Andrea, a B2B marketing tudásmegosztás kezdeményezője, a képzés szakmai vezetője bemutatja, hogyan lehet hatékonyan megszólítani B2B döntéshozókat a Product–Process–Communication szemlélet mentén, akár még szűkös költségvetés mellett is. Gyakorlati példákon keresztül áttekinti a B2B szegmentáció, sales–marketing összehangolás és adatalapú tervezés lehetőségeit.
Kulcsszó kutatásból exporttermék? Igen!
Hogyan érdemes a KKV-knak és nagyvállalatoknak az iparáguk sajátosságait szem előtt tartva olyan B2B marketing stratégiát kidolgozni, ami a mindennapi gyakorlat szilárd alapjául szolgál? – Ezt a kérdést válaszolja meg Kiss-Simon Máté szenior marketing tanácsadó, az Ipari Marketing B2B marketing ügynökség alapítója, aki elmeséli, hogyan született Gyöngyösön egy egyszerű kulcsszókutatásból komplex ipari termékfejlesztést követően exportképes tisztatéri mobil konténer.
Az érdeklődő már fél vevő, de hogyan lesz belőle egész?
Az adatvezérelt kommunikáció a B2B kampányok motorja, amely segítségével a leadből (érdeklődő) valódi, sales számára is értékes vevő lesz. Erről szól Losonczi Balázs, közgazdász, a Pentacom alapítójának előadása, melyben áttekinti a digitális marketingstratégia tervezésének és mérésének kritikus pontjait, kiemelve a B2B platformok sajátosságait és a kampányok megtérülését befolyásoló tényezőket. A cél, hogy a résztvevők megtanulják, hogyan építhetnek hatékony, mérhető online jelenlétet a B2B piacon.
Kommunikálj bátran, mert megéri!
Vállalati hírnév építése, a kríziskommunikáció kezelése és a személyes márka tudatos alakítása. A cél, hogy a résztvevők bátrabban és tudatosabban kommunikáljanak, felismerve, hogy a hiteles és értékadó tartalom üzleti kapcsolatokat generál. Dr. Szabados Krisztián a FLOW PR alapítója és ügyvezetője a B2B tartalomkészítés, valamint a PR és vezetői láthatóság szerepét járja körül, gyakorlati példákon keresztül mutatva be a hatékony külső kommunikáció eszközeit.
Kinek ajánljuk a képzést?
A kis- és középvállalkozások tulajdonosainak, cégvezetőinek, marketingvezetőinek és kollégáinak egyaránt, mint ahogyan a nagyvállalatok C-level vezetőinek, a marketing- és sales szervezetek vezetőinek valamint a munkatársainak.
A Kürt Akadémia több mint 15 éve szervez gyakorlati tudást átadó képzéseket, amelyek célja, hogy az elhangzottakat már másnap használhassa a hallgatóság. 2025. október 15-én az egész napos “B2B marketing – Tudatosság, üzleti fókusz, stratégiai szemlélet” képzést az STRT oktatótermében, a II. kerület Lövőház utca 39-ben tartják. Jelentkezni a Kürt Akadémia honlapján lehet.